Education template  

Ваннаставне активности


Назив пројекта: Чаробна интеркултурална мрежа пријатељства-Модул 5
Калеидоскоп врлина
Оснивач: Жељана Радојичић Лукић
Задатак 5: УПОРНОСТ
Име школе ,,Краљ Pетар II Карађорђевић"
Место: Београд
Држава: Репиблика Србија
Име наставника: Мирјана Дупало
Број деце: 30
Узраст: 2. разред - 8 година
Национални координатор: Тамара Милићевић
Кратак опис активности:
Предмети: српски језик, свет око нас, грађанско васпитање, ликовна култура, дигитални свет, ЧОС, слободне активности.
Овај задатак је био веома интеесантан ученицима јер воле креативност. Изабрали су научника Николу Теслу и нацртали су стрип који су назвaли "Теслина прича". Ученици су на хумористичан начин представили Теслине муке да дође до решења за електричну енергију. Били су веома самостални и тимски дошли до идејног решења. Идеју им је дала и прича "Детиество Николе тесле" коју смо недавно обрадили из српског језика.
Са ученицима 2. и 4. разреда из ОШ "Вук Караџић" из Житковца смо организовали видео позив и представили смо наше стрипове. Састанак је био права забава. Упознали смо нове вршњаке, са њима разменили искуства и похвалили смо једни друге за креативност и за стицање нових знања. Сазнали смо и нешто ново, нама до сада непознато - да је Исак Њутн открио гравитацију.





У сарадњи са Црвеним крстом Врачар, 4. новембра 2022. године, одржана је радионица у одељењу IV-3. Аљоша Савић, активиста Црвеног крста, ученике је кроз различите активности упознао на који начин је потребно поступати у случају поплаве, пожара и земљотреса.



 

Ученици одељења IV-3 учествовали су у друштвено одговорној акцији под називом Конструкција од отпада у организацији Француско-српске привредне коморе (ФСПК). Слоган акције је: Уради нешто драстично да смеће постане фантастично! Позив за учешће у такмичењу намењен је ученицима 4. разреда основних школа широм Србије. 
 
Партнер у реализацији је Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

У оквиру Пројектне наставе и ваннаставних активности (септембар-октобар), реализован је пројекат на тему одрживог развоја. Направљена је конструкција од отпада (полица за биљке). Циљ пројекта је подстицање ученика на подизање свести о одрживом развоју и заштити животне средине; еколошки освешћени ђаци који ће даље промовисати свест о важности чувања средине у којој живе.

Учитељица Анита Мишковић
Линк за гласање за наш пројекат је: https://francuskanedelja.rs/csr-akcija.html

 

Рад на тему - "Превенција насиља"

Рад на тему - "Међунардни дан породице"

Рад на тему - "Ускрс"

На крилима маште, рад на тему - "Међународни дан поезије" уз стихове песме "Крила" Мирослава Мике Антића

Рад на тему - "Јесен"

На сликама су приказани радови ученика III1 i III4 у продуженом боравку.

Ирена Вујасиновић






Пано одељења II-4 који је урађен у продуженом боравку на тему "Стоп насиљу".
Разговарали смо о врстама насиља као и коме треба пријавити насиље. Ученици су имали задатак да осмисле поруку којом ће они рећи "Стоп насиљу" 

Учитељица у боравку Кристина Јовановић


Семафор понашања 2/2
Учитељица: Марија Обрадовић


 
Ради превенције насиља у другом разреду, у оквиру боравка направљен је Семафор понашања. Циљ је био да он  буде показатељ понашања сваког детета на дневном нивоу, као и средство за учење прихватљивог/неприхватљивог понашања међу децом. Издвојили смо три групе понашања:
  • Зелено светло - Бирај!Браво! Лепо се понашаш!
Поред зеленог светла написали смо примере понашања које смо издвојили као пожељне.Разговором смо дошли до закључка да је лепо понашање када говоримо истину, помажемо другарима када су тужни, љубазни смо и дружељубиви итд. Након тога смо написали мотивациону поруку: ,,Бирај! Браво! Лепо се понашаш! Додатно их мотивишем да закључе да сви који се понашају на начин који смо навели треба да буду поносни, јер  имају моћ да постигну све што желе без повређивања, ни себе ни других, да имају храброст да остану сабрани и памет да разумеју друге и себе.
  • Жуто светло - Мисли! Шта је проблем? Како га можеш решити?
За жуто светло издвојили смо следеће примере понашање: тужакање без разлога, упадање у реч другима, бацање отпада итд. Након издвајања примера понашања за жуто светло ,написали смо и мотивациону поруку: ,,Мисли! Шта је проблем? Како га можеш решити”. Заједнички смо дошли до закључка да сваки проблем можемо решити ако размислимо шта је проблем, где грешимо, шта ћемо следећи пут променити.
 
  • Црвено светло-Стани! Узми у обзир осећања других. Смири се и размисли где грешиш?
Црвено светло је означено као неприхватљиво понашање међу децом, ту је наведено следеће понашање: туча, свађа и вређање, избегавање, ругање, уништавање школског прибора итд. Написали смо мотивацинону поруку за превенцију оваквог понашања која гласи:,,Стани! Узми у обзир осећања других. Смири се и размисли где грешиш”. Разговарали смо да је увек важно решавати проблем на миран начин, да је потребно прво смирити се и размислити не само о сопственим осећањима већ и о осећањима других и да ћемо на тај начин увек исправно поступити. Разговарали смо о ситуацијама у која су ученици бурно или импулсивно реаговали,  вођеним разговором долазили смо до решења за све ситуације. Закључак је да се сукоб увек треба решавати мирним путем.
Семафор садржи штипаљке са именима свих ученика, као и два беџа на којима пише ,,помоћник за семафор”. Наглашено је да помоћник за семафор може бити само онај ученик који поштује правила лепог понашања и које се ненасилно понаша. Задатак помоћника јесте да брину о понашању ученика заједно са учитељицом  и да стављају штипаљке са именима на зелено, жуто или зелено светло.




Током месеца октобра, ученици у боравку су учествовали у изради паноа на тему" Јесен је стигла у мој град".
Оргнизоване су радионице током којих је вођен разговор на тему годишњих доба, зимнице и здраве исхране. 
Ученица: I-3
 
Учитељица у боравку: Јасна Милосављевић



Пано на тему “Превенција насиља”.

У разговору са ученицима о томе шта је насиље, које врсте насиља постоје, на који начин га можемо спречити, коме се обратити за помоћ ученици су нацртали различите видове насиља, након чега смо заједно коментарисали радове. 
Такође, заједно са ученицима I-2 и учитељицом Анђелом Милошевић смо радили пано “Здрава-нездрава исхрана”.
Разговарале смо са ученицима која је то здрава, а која нездрава храна, зашто је битно да се хранимо здраво, на шта све утиче нездрава исхрана. Ученици су подељени у две групе. Једна група је цртала шта све спада у здраву исхрану, а друга у нездраву. Након тога смо заједно коментарисали цртеже и лепили их на пано.
Ученици су радили и пано на тему “Јесен” . Од папира су направили дрво, бојили листове и лепили на пано.
Срдачан поздрав, Слађана Кијачић 
 


Разговор и израда паноа на тему "сви можемо да се сложимо"
Ученици I-3
Учитељица у боравку: Јасна Милосављевић

 



Март 2022.
Испричали смо причу

     
 


     




Фебруар 2022.

Ученици III4 и IV4 су у оквиру пројекта "Културног наслеђа" компоновали музику за своје приче (storytelling) са претходне радионице, чиме су започели пренос својих прича у дигитални свет употпуњен оригиналним музичким композицијама.


    

    

  


Октобар 2021

Ученици одељења III4 и IV4, заједно са својим учитељицама учeствују у интернационалном пројекту ,,Future narratives". За почетак пројекта је узета радионица ,,Прошлост, садашњост и будућност". Ученици су у Карађорђевом парку имали прилике да употребе своју машту, запажање и креативност и илуструју како су замислили да је парк изгледао у прошлости, како сада изгледа и како ће изгледати у будућности.

    

    

     

   

У оквиру интернационалног пројекта ,,Future narratives" ученицима су се представили и наставници из Финске, који су упознали ученике са прављењем филмова и компоновањем музике уз помоћ апликација. Након обуке, ученици су добили прилику да сами сниме филм и компонују музику за исти.

  

  

- - - - - - - - -

Трећа по реду радионица у оквиру пројекта ,,Future narratives" била је усмерена ка причању приче (storytelling) и стављање у конкретан оквир културног наслеђа. Ученици су имали прилике да креирају своју причу са ликом змаја (који се опире стереотипном приказу) и низом ликова, простора и артефаката који одражавају различите културе и историјске периоде.

    

    

    



29.08.2021.
Наша школа била је домаћин летње радионице осликавања маски у организацији Деце Врачара


      

       
Кристина Стојменовић 3/3                                             Миа Перуничић 3/2 

      

Лана Цветковић 3/2                                                   Немања Бодловић 3/3



12.03.2020.  Ђаци прваци

Јуче смо посадили дрво генерације. Неговаћемо га осам година, као и наше пријатељство.
Прваци су добили њихово дрво и поклоне од града.

    
    


Завод за заштиту споменика културе одржао је предавање и презентацију у одељењу 5/1
Културно наслеђе града и општине Врачар.
Слободне ваннаставне активности.

    

Ученици 7/2 присуствовали су презентацији и радионици на тему: “Превенција и заштита од HIV-a” коју је реализовао стручни тим Дома здравља Врачар

                    

музицирање на одмору

 

 
Радионица са родитељима у 3/4
 
      
        

 
Посета сајму науке

    


Наши ђаци прваци су добили књиге “Пажљивкова правила у саобраћају” из којих могу да науче све што треба да знају о исправном и безбедном понашању у саобраћају и одмах cу прионули на читање...

Поклон од Општине Врачар и Агенције за безбедност саобраћаја.

Хвала!

                            



Слободне ваннаставне активности 6/1
Фестивал фотографије Визуализатор, галерија Божидарац
Фото радионица Арт Натура и Фото савез Србије
Тема Земља
      

Ликовна радионица
Изложба скулптура ,,Бубе носе светлост” Бојане Бан
Мала галерија Улупудс
    
  

15.10.2019.

Слободне ваннаставне активности 6/1

Црква Светог Преображења
Разговарало се о мозаицима, иконама, фрескама, иконостасу...


    


Традиционална фудбалска утакмица

И на крају ... игра ⚽️ 
Фудбалска екипа ученика 8.разреда и запослени су у четвртак 30. маја 2019. одиграли традиционалну утакмицу на школском терену. Екипа осмака је славила два пута а победили су спортски дух и традиција.

      


Посета Музеју Иве Андрића

Представници ученика одељења 6/2,6/3 и 7/1 су 30.05.2019. посетили Андрићев музеј са наставницом Српског језика Марином Глинош. 
У музеју су прошли кроз живот и рад великог писца, нобеловца, Иве Андрића.
Спомен-музеј Иве Андрића је отворен 1976. године у стану на Андрићевом венцу 8, у коме је писац живео са супругом Милицом Бабић од 1958. године. Музеј одржава Задужбина Иве Андрића.
Сачуваи су аутентични распоред и изглед улазног хола, салона и Андрићеве радне собе, а некадашње две спаваће собе преуређене су у изложбени простор где је отворена стална поставка која разноврсним експонатима представља Андрићев животни пут и маркантне тачке његове стваралачке биографије
. Поред репрезентативних доумената (индекси, пасоши, плакете, дипломе, Нобелова плакета и медаља, Вукова награда, почасни докторати) и фотографија, у изложбеној поставци могу се видети и оригинални рукописи Андрићевих дела, писма, издања његових књига на разним језицима, као и неки пишчеви лични предмети.

   


Посета Музеју Паје Јовановића

Ученици млађих разреда учествовали су у интерактивној радионици "Чика Паја". Радионица је била организована у виду визуелног материјала који је приказан деци. Видели су како од цртежа настаје слика, разговарали о уметности и чувеном сликару Паји Јовановићу и играли игру "залеђене фигуре" током које су се заустављали"залеђени" у позама са најпознатијих слика Паје Јовановића.
На крају радионице деца су добила цртеже Паје Јовановића припремљене за бојење.


      

      


Ускршњи базар

Ускршња продајна изложба рукотворина наше деце одржана је у нашој школи.

У мноштву лепих ствари, најлепше и највредније што се мого видети су срећна и задовољна лица наших ђака.

     
     
      
      
  
      
      
      
      



Златна сирена - такмичење у соло певању

на општинском такмичењу у соло певању " Златна сирена" које је оджано 26.02.2019. у ОШ "Свети Сава" учествовали су ученици наше школе и остварили запажене резултате:
- Вукашин Лазаревић VI 3 - 1 место и пласман на градско такмичење
- Дуња Лазаревић  II 3 - 1 место и пласман на градско такмичење
- Уна Шупут III 3 - 3 место

Наступе можете погледати кликом на имена такмичара.

Честитамо и желимо пуно успеха на градском такмичењу и другим наступима!


Мини рестАРТ - међународни ликовни конкурс

Ученици наше школе учествовали су на међународном ликовном конкурсу "Мини рестАРТ" и постигли запажени успех, те су њихови радови одабрани за финалну изложбу. 

                  
 




Хор

На Општинском такмичењу "Распевана одељенска заједница", наши трећаци су освојили друго место!

Погледајте наступе: Нек свуда љубав сја  и  Хајде Јано




Новогодишњи базар


          
 


 

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај