Education template  

Настава и учење

Угледни час- природа и друштво у одељењу 3/2
Учитељица Даница Бабић



Угледни час - Хемија
Формуле и називи соли, обнављање.

   




Угледни час 
Корелација-српски јазик и книжевност и ОЗ
Примена императива у поезији, музици,свакодневници, правила ОЗ

Одељење 7/3
Наставник-Марија Радовановић Дачић


Радови ученика у оквиру слободне наставне активности Медијска писменост.

Прва генерација ученика петог и шестог разреда похађа часове Медијске писмености у оквиру којих развијају критичко мишљење и стичу свест о вредностима медијски пласираних информација. Кроз анимације, плакат/презентације, видео записе, ученици дају своје виђење сваке обрађене теме.




Гошћа наше школе 28.oктобра била је књижевница Весна Алексић, ауторка књиге “Каљави коњ”, која је део обавезне лектире за ученике шестог разреда. Она  је, у дружењу са ученицима одељења 6-4,  представила свој рад и говорила о словенској митологији, на којој је и базирана њена књига "Каљави коњ".
 



 



"Бајка о рибару и рибици" А.С. Пушкин,  групни облик рада.
 



Кратке народне умотворине, групни облик рада.


 


Назив пројекта: Чаробна Интеркултурална мрежа пријатељства-Kалеидоскоп врлина

Оснивач: Жељана Радојичић Лукић

3Задатак: Одговорност

Име школе : ОШ"Краљ Петар II Карађорђевић"

Место: Београд

Држава: Србија

Име наставника/ментора: Мирјана Дупало

Број деце : 30

Узраст : II  разред, 8 година

Национални координатор: Тамара Милићевић

Опис активности: 

Пројекат је реализован кроз наставне, ваннаставне и активности продуженог боравка. Кроз часове одељењског старешине, грађанског васпитања, света око нас, дигиталног света и српског језика обрадили смо тему одговорност као врлина, научници који су својом одговорношшћу постигли успех не нарушавајући законе природе . Истражили смо научнике који су дали велики допринос човечансту. Ученици су одабрали научника Јосифа Панчића као одговорног према приподи. У школи смо сазнали ко је он био и чиме се бавио. На који начин је Панчић својом одговорношћу радио на заштити природе.

 

Научили смо шта значи бити одговоран према себи и околини.





Пројекат:

Модул 5 Чаробне Интеркултуралне Мреже Пријатељства!
4. циља од 17 развојних циљева УН-а: Kвалитетно образовање, односно његовог подциља 4.7 који гласи: “До краја 2030. обезбедити да сви ученици стекну знања и вештине потребне да се унапреди одрживи развој, између осталог и путем едукације за одрживи развој и одрживе стилове живота, људска права, родну равноправност, као и за промовисање културе мира и ненасиља, припадности глобалној заједници и поштовања културне разноликости и доприноса културе одрживом развоју.”
У овом пројекту, током претходна четири модула, до сада је учествовало више од 70 000 ученика из више од 1 500 школа, из 74 земље света. Током 5. модула сличан је одзив као на претходним модулима.
Назив пројекта: Чаробна Интеркултурална Мрежа Пријатељства
Модул 5: Kалеидоскоп врлина
Језик пројекта: српски, енглески и матерњи језици учесника
Узраст деце учесника: предшколци, основци и средњошколци
Наставни предмети: Свет око нас, Природа и друштво, Историја, Географија, Биологија, Матерњи језик,
Енглески језик, Ликовна култура, Музичка култура, Народна традиција, Дигитални свет, Грађанско
васпитање, Физичко васпитање, Верска настава
* Пројекат подржава примену сва три модела интегративне наставе (унутарпредметну, међупредметну и целовиту интеграцију)
Почетак пројекта: 5.октобар, 2022
Трајање пројекта: 10 седмица
Оснивач пројекта: Жељана Радојичић Лукић

Закључак

Назив пројекта: Чаробна Интеркултурална мрежа пријатељства-Kалеидоскоп врлина
Оснивач: Жељана Радојичић Лукић
Задатак: Радозналост
Име школе : ОШ"Краљ Петар II Карађорђевић"
Место: Београд
Држава: Србија
Име наставника/ментора: Мирјана Дупало
Број деце : 30
Узраст : II разред, 8 година
Национални координатор: Тамара Милићевић
Опис активности:
Пројекат је реализован кроз наставне, ваннаставне и активности продуженог боравка. Кроз часове одељењског старешине, грађанског васпитања и српског језика упознали см дебату као аргументован начин изношења мисли. Иако су ученици још мали били су заинтересовани за ову наставну методу. Развијали су одговорност, сарадњу, критичко и креативно мишљење. Пројекат је реализован корелацијом предмета: дигитални свет, српски језик, свет око нас, ликовна култура, грађанско васпитање, математика.
Ученици су кроз групни рад бранили своје ставове да ли је радозналост врлина илии мана. Записивали су на стикере које су лепили на пано.
Ученици су на часу математике открили да је радозналост врлина уз помоћ које учимо и усвајамо – откривајући задатке на QR кодовима.
Са вршњацима из ОШ „ Иво Лола Рибар“ Скобаљ организивола смо дебату, прекоZOOM апликације, користећи деци блиске теме – бајке као приче у којима се на најзанимљивији, најреалнији начин приказују позитивне и негативне стране људских врлина. Бајка“ Снежана и седам патуљака“- ученици су наводили ситуације у којима се испољава Снежанина радозналост- УЛАЗАК У КУЋУ ПАТУЉАКА И УЗИМАЊЕ ЈАБУКЕ ОД СТАРИЦЕ. Ученици су бележили своје ставове на стикере и читали их, након тога су лепили стикере кућица и јабука на хамере. Морам признати да се ученици нису увек слагали са тврдњама свих ученика, имали су и другачија мишљења која су врло аргументовано бранили.
Велика захвалност колегиници Слађани Доброта из ОШ "Иво Лола Рибар" Скобаљ и њеним ђацима за дивно дружење и одличну дебату.
Плакати првог задатка се налазе на ходнику испред учионице.

 





13.05.2022.

Ученици 6. разреда су на часовима биологије приказали свој пројекат из области Постанак и развој живота на Земљи, у оквиру којег су, као групе од 4 члана, правили своје Дрво живота и распоређивали слике задатих примера живих бића у одговарајућу категорију. Једна група шестака је приказала и хронолошку линију развоја живих бића. Ученици су увежбавали тимски рад и при презентацији рада показали висок ниво примене стеченог знања.


19.04.2022.
Надовезујући се на претходну радионицу, у оквиру пројекта ,,Future Narratives", ученици су фигурама од глине дали свој лични печат, осликавајући их акрилним бојама. Инспирацију су пронашли у свему што су научили о пореклу боја из винчанске културе.
   

 

18.04.2022.
Инспирисани винчанском културом ученици су осмислили назив свог пројекта ,,Остани будан!".
Тема прве радионице је било вајање винчанских фигурна глином на основу онога што су видели и доживели приликом посете Винчи.
 
 
 

13.04.2022.

Као своје културно наслеђе, које желе да представе, ученици III4 и IV4 су одабрали Винчу и винчанску културу.
Како би се боље упознали са својим културним наслеђем, посетили смо археолошко налазиште Винча, где смо уз предавање Драгана Јанковића сазнали све потребне информације. У арадњи са центром за урбани развој, одржана је радионица "Прошлост, садашњост и будућност". Учении су имали задатак да прикажу како је изгледао локалитет у прошлости, како сада изгледа и како замишљају да ће изгледати у будућности
 
 
   

23.09.2021.
Ученици I-2 су час Света око нас провели напољу и упознали се са правилима безбедног понашања у саобраћају.
 
 
 

14.04.2020.
У оквиру пројектне наставе на тему Шеф кухиње, деца су показала креативност и умешност.

Кликни на слику за видео

 

12.03.2020.
Свет око нас
Вода као растварач. Растварали смо шећер, со, мед. Покушали смо да растворимо камење и уље.
Цедевиту смо растворили и попили.
Витамином Ц против вируса.
    
 

Сви смо поново у школи. Вежбамо да будемо брзи и спретни кроз игру...

3/2 на крају часа физичког
        

Ученици одељења Iсу имали прилике да у првом полугодишту угосте родитеље и упознају се са њиховим занимањима.
Детаљније су се упознали са занимањем професора српског језика и књижевности, инжењером електротехнике, возачем и доктором
.

 
    
    
    
  

I 3 фотографије зимских празника обједињене у слајд шоу


Klikni ovde

 
На часу грађанског васпитања.
Тема - Осећања.

У 1/1 ученици су анализирали осећање туге.
Научили су шта им осећање туге говори, како да га препознају код себе и других и како се туга изражава на лицу и телом. Разменили су искуства о томе како се понашају када осете тугу, поделили лична искуства и цртали где тугу осете а онда "вајали" израз осећања радости на лицу и телу њихових другова и другарица, која дође после туге.
И тако, када су прихватили тугу као осећање које се код свакога може јавити ако им нешто или неко недостаје, али да после опет долази радост, на крају часа могли су то и да изразе у групи, заједно са њиховом учитељицом.
       

        

        

    
 

2019.
Пројектна настава

У оквиру пројектне наставе у одељењима I 3 и I 4  обрађена је тема "Јесен је, јесен жута".
Радну атмосферу и резултате пројекта можете погледати кликом да две видео иконице.
   
Одељење I 3                                                                                    Одељење I 4
 

21.11.2019.

"Млади против говора мржње" је пројекат који је реализован у нашој школи на часу Грађанског. Присуствовали су ученици седмог разреда, осмог разреда и чланови Вршњачког тима. Радионица је реализована у циљу ширења поштовања људских права и неговања различитости. Разматрали смо на које начине ученици могу допринети превенцији говора мржње.
        

13.11.2019.
Ученици осмих разреда били су на дводневној екскурзији и обишли Смедерево (Смедеревска тврђава), Виминацијум, Лепенски вир, Кладово, ХЕ Ђердап, Голубац и Сребрно језеро.
 
Први дан по програму путовања обухватио је обилазак Смедеревске тврђаве, одлазак до Виминацијума и обилазак археолошког парка: Limes park-Viminacium Adventure, обилазак археолошког локалитета Лепенски вир, одлазак у Кладово.
Други дан обухватио је обилазак ХЕ Ђердап, обилазак Голубачког града и Сребрног језера.
ИЗВЕШТАЈ
са дводневне екскурзије ученика 8. разреда
 
Екскурзија ученика 8. разреда реализована је 13. и 14. новембра 2019. године. План екскурзије је био следећи:
Први дан: Београд – Смедеревска тврђава – Виминацијум – Лепенски вир – Кладово (смештај у хотел, вечера, ноћење, доручак)
Други дан: Кладово - ХЕ Ђердап (повратак на ручак у хотелу) – Голубац – Сребрно језеро – Београд.
План је у потпуности остварен. За техничку релизацију екскурзије била је задужена агенција “Trans jug travel “ а водич Невена Стојић се потрудила да ученици чују и запамте нешто ново и занимљиво у вези са локацијама које обилазе. Припадници саобраћајне полиције београдског МУП – а су проверили исправност аутобуса и група од 34 ученика у пратњи двоје одељењских старешина, директорке школе, водича и доктора су кренули тачно у 8 часова ка првој дестинацији – Смедеревској тврђави.
 
Око 9.15 часова стигли смо у Смедеревску тврђаву где су ученици саслушали легенду о настанку тврђаве од локалног водича и прошетали по тврђави која представља управно, војно, привредно, културно и црквено седиште српске Деспотовине коју је подигао Деспот Ђурађ Бранковић у периоду од 1428. године до 1439. године. Својим положајем на ушћу реке Језаве у Дунав заузима површину од 11 хектара и састоји се из два дела – Великог града и Малог града.
Затим смо пут наставили до Костолца и археолошког налазишта Виминацијум где нас је дочекао јак ветар који нас није спречио да обиђемо импозантно археолошко налазиште које се састоји из градског дела и војног логора. Посебан утисак на нас је оставио скелет мамута, за који је процењено да је стар преко милион година, као и пролазак кроз веома узан, потпуно мрачан камени пролаз, како би видели фреске које датирају из 3. и 4. века н.е.
Због временског ограничења посете Голубачкој тврђави одлучено је да након Виминацијума посетимо управо Голубачку тврђаву а Лепенски вир да померимо за други дан, при повратку у Београд.
Око 14 часова смо стигли на следећу локацију где смо имали прилику да обиђемо и упознамо Голубачку тврђаву која је подигнута на самом улазу у Ђердапску клисуру, на месту где Дунав најшири у свом току прелази у теснац Карпатских планина.

           Тврђава је представљала важно средњевековно војно погранично утврђење плански грађено због војно – стратегијског значаја места. Због оваквог положаја, током 14. и 15. века, пограничне силе Угарска и Србија, а потом и                       Отоманска империја, бориле су се да освоје Голубачку тврђаву јер су тиме стицали контролу и моћ над државном границом.
           После обиласка тврђаве и краће паузе за сендвиче и освежење кренули смо око 16 часова ка Кладову. У хотел „Ђердап“ у Кладову стигли смо око 17 и 30, и веома брзо се сместили у собе, по раније утврђеном распореду, 
           освежили се, одморили и сишли у хотелски ресторан на вечеру. Затим је уследило спремање за журку, која је организована у дискотеци, недалеко од нашег хотела. У пратњи  одељењских старешина, водича и доктора ученици су 
           отпочели ђускање око 21 час, а завршили око 23.15 часова.
Заједно смо се вратили у хотел, где је дружење наших осмака настављено још неких сат времена.

Други дан је започео раним буђењем, у седам. Примедби од стране хотелског особља на наш боравак у хотелу није било. Уследио је доручак у 8 часова и након паковања ствари и провере соба кренули смо у посету ХЕ „Ђердап“. Ученици су посетили два одељења хидроелектране и научили интересантне чињенице о начину производње електричне енергије и проласку бродова кроз тај део пловног Дунава. Након те посете, вратили смо се у хотел на ручак.
У 12.30 часова напустили смо хотел и кренули ка Доњем Милановцу. Око 14 часова смо стигли у археолошко налазиште Лепенски вир, једно од највећих и најзначајнијих мезолитских и неолитских археолошких налазишта, које је откривено 1965. године на обали Дунава и удаљено је 15 километара од Доњег Милановца. Погледали смо документарни филм „Лепенски вир“ из 1968. године и збирку Лепенског вира коју чине предмети од кости и рога – игле, удице, спатуле, накит од кости и шкољки као и артефакти од окресаног камена.
 
Најчувенији налази су, у свету јединствене, монументалне камене скулптуре, чији се риболики изглед везује за усмереност становника на реку.
Уследила је вожња према Сребрном језеру где смо стигли око 16 часова и прошетали поред овог вештачког језера на десној обали Дунава које представља њен некадашњи речни рукавац који је данас затворен двема бранама.  После шетње и кратког освежења пут смо наставили ка Београду.
Екскурзија је завршена доласком испред школе око 18.30 часова.
Екскурзија је у потпуности испунила васпитно-образовне циљеве и задатке. Ученици су упознали културно и историјско наслеђе  као и привредна достигнућа краја који су имали прилику да обиђу.
Била је ово и  прилика да кроз дружење, у опуштеној атмосфери, развијају позитиван однос према: националним, културним и естетским вредностима, спортским потребама и навикама, као и позитивним социјалним односима.

12.11.2019.
Првацима су се представиле припаднице полиције и научиле их многе корисне ствари.


Тема предавања:
    - шта ради полиција и
    - заједно против насиља
    
    
 

31.10.2019.

Јесење радости и креативне идеје наших трећака и учитељице Вере.
  
 

29.10.2019.

Пројектна настава у 1/5


Наставница Ана описује активност:

Правили смо две врсте стоног фудбала,
1. стони фудбал смо правили помоћу штипаљки за веш које представљају играче а померају се помоћу дрбених штапића. Терен нам је картонска кутија. Изрезали смо голове на кутији.
2. врста је такође терен од картонске кутије али смо за голове користили пластичне чаше које нису за употребу. Потребно је да играчи дувајући лоптицу сламчицом убаце лопту у гол.

Правили смо још лавиринт од картона тј. поклопца кутије и лепили сламчице које представљају препреке. Потребно је да лоптица нађе пут до рупице, односно да нађе излаз из лавиринта.
На крају игра бацање прстенова. Са одређене даљине потребно је наслагати што више прстенова на сталак. Сталак је од картонске ролне потрошеног папирног убруса а прстенови су од картонских тањирића.
Деца су украшавала тањириће и постоља односно сталке. Ово све уједно представља и дидактички материјал направљен од рециклираног материјала. Деца су кроз игру учила и о рециклажи.
 
        


25.10.2019.
Акција: Покренимо нашу децу

Ђаци прваци из I-1 вежбају са учитељицом Катарином вежбе за тело, дух и ум!
      
      
 
 

24.10.2019.
Тематски дан: "Његово величанство дате"

Израда плаката
     
         

 
12.10.2019.

родитељ-предавач: Слободанка Савић, наставница биологије

разред и одељење: I/3
наставни предмет: свет око нас
наставна јединица: Стигла нам је јесен

 
        
      
    
 

18.10.2019.

Пројекат: Финансијска писменост
На часовима ликовног, математике, српског језика, ученици су научили правила финансијске писмености и направили план џепарца за једну недељу.
Учили смо како можемо и да уштедимо а план смо пренели и на породични ниво. Учили смо како планирати буџет у оквиру породице, трошкове, уштеду.
Научили смо да ценимо рад, новац, штедњу, планирање и мудре одлуке.
 
        
 


Прваци на часу плеса

кликни за видео


Родитељ предавач

Родитељ предавач Катарина Алексић је одржала час музике културе у одељењу II/4.
Уз музику и игру деца су се забавила и стекла нова знања.

Позивамо све родитеље који могу и желе да одрже предавање из њима сродне области да се договоре са настивницама одељења око термина и теме.

      


Електрицитет
     
 



Размена писама

  

Енглески

        

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај