Education template  

Интернационални дан

Интернационални дан Јога Уметничка радионица - Научни центар Ритмичка гимнастика Тенис

Распоред радионица ОБОГАЋЕНОГ ЈЕДНОСМЕНСКОГ РАДА за школску 2023/2024. годину
 
Понедељак Уторак Среда Четвртак Петак
15:00 – 17:15 Ритмичка гимнастика
 
15:00 – 16:30 Научни центар 13:00 – 14:30 Уметничка радионица (млађа група) 15:00 – 16:30 Јога 15:00 – 16:30  Интернационални дан
15:00 – 16:30 Научни центар 14.30 – 15.30 Клуб за подршку у учењу -Математика кроз игру 15:00 – 16:30 Интернационални дан   15:00 – 16:30 Уметничка радионица (старија група)
    15:00 – 16:30 Јога
 
   


ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА
АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ  ПРОЈЕКТА „ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД“ АКТИВНОСТ – ИНТЕРНАЦИОНАЛНИ ДАН
2023/2024

Број теме  
ТЕМЕ
Месец УКУПНО
IX X XI XII I II III IV V VI
1. Велика Британија и Ирска 5 5                 10
2. Шпанија/Француска/Италија   4 6               10
3. Скандинавија     1 8 1           10
4. Русија и бивше земље СССР         6 3         9
5. Северна, средња и јужна Америка             9 1     10
6. Јапан/Кина/Индија               5 4   9
7. Афричке земље                 4 5 9
Укупно 5 9 7 8 7 3 9 6 8 5 67


Циљ:

Продубљивање знања из опште културе, језика, уметности, историје, географије; подршка у стицању примењених знања; активно учешће полазника у истраживачкој и пројектној настави; тимски рад, сарадња, јачање комуникативних вештина, јавни наступ; развој креативности; критичко размишљање; јачање свести о културним различитостима, толеранција;
Област деловања:
Свет: језик и књижевност, култура и уметност, опште образовање из области историје и географије земаља, подршка у стицању примењених знања;
Активност:
Ученици истражују особености различитих земаља из културолошког, историјског, географског, уметничког и других апсеката кроз пројектну наставу и интегративно повезивање знања. Интегративна настава подразумева повезивање знања и вештина које  се стичу из различитих области и предмета, те је од кључног значаја да се на  ваннаставним радионицама уваже и допуне знања која деца већ поседују, односно да се повежу и синтетишу у складу са темом изучавања. Синтеза градива обухватаће различита поља истраживања: културу, уметност, знамените личности, гастрономију, обичаје, историјске и географске особености једне земље и сл. Настава ће се реализовати кроз тимски рад, пројектну наставу, презентације ученика, истраживачки рад ученика.
Динамика активности: два пута недељно у трајању од по 90 минута Узраст деце: од 5. до 8. разреда
Носилац активности: Александра Ивановић – наставник енглеског језика
 
Датум предаје
11.09.2023. год







Интернационални дан током првог полугодишта 2023/24
На радионицама у овом полугодишту подсетили смо се главних карактеристика европских, азијских, афричких и америчких држава.Ученици су кроз различите интерактивне садржаје истраживали које се земље налазе на овим континентима,које су њихове заставе, главни градови и остала обележја.
На предлог ученика бирали смо државе које су њима занимљиве, а затим кроз пројектну наставу, тимски и истраживачки рад упознали: Холандију, Немачку, Белгију, Бразил, Јужноафричку републику, Казахстан, Нови Зеланд... Након једне туре на једном континенту, мењали смо континент и упознавали се са географским и историјским чињеницама државе на следећем. Осим тога бавили смо се и темама попут:
Знаменитости државе,
Најлепша места која вреди посетити
Основне фразе на језицима који се говоре у тим земљама
Празници који се славе
Гастрономија
Обичаји...
Ученицима се посебно допало истраживање Белгије због производње најукусније чоколаде и вафла на свету, затим Холандије због производње 1500 различитих врста лала. На једној од радионица смо правили лале различитих величина и облика, а затим правили и пано од лала.
За Немачку смо се определили због величине те земље. Истраживали смо зашто је то једна од најнасељенијих земаља на свету, како се развијала индустрија у тој земљи, затим по којим пићима и храни су најпознатији на свету.
Са европског континента смо се пребацили на азијски, и истраживали једну од најмање истражених земаља, Казахстан, која је мање-више непозната многима у свету. Сазнали смо да је Казахстан једна од најразноликијих земаља на свету што се тиче етничког састава, да има станицу за лансирање бродова у свемир, да су у далекој прошлости путеви свиле од истока до запада ишли баш преко ове државе,...
Осим Азије ,истражили смо и неке земље на афричком и америчком континенту, али се нисмо задржали искључиво на страним земљама.
Наиме једну радиноцу посветили смо и нашој земљи, па смо у склопу тога посетили Етнографски музеј и видели радове наше познате сликарке и националне хероине, Надежде Петровић. Поводом 150.рођендана ученици су имали прилику да виде колекцију етнографских предмета које је Надежда прикупљала током својих путовања почетком 20. Века. Колекција ових предмета изложена је први пут у нашој земљи после више од једног века од првог излагања у Лиону 1917. Године. Ученици су били одушевљени овом колекцијом предмета, као и очуваношћу истих кроз дуги низ година.То су примерци изузетне лепоте и занатске вештине, од јелека и нанула до изванредних примерака женског накита. Ученици су упознали рад једне од најцењенијих српских уметница на потпуно нови начин, и створили јаснију слику о значају историјских предмета и уметнина које чувају дух наше земље. Осим тога, циљ наше радионице и јесте да се са сваком државом, па и са нашом ,  упознамо са историјског, географског, језичког и осталих важних аспеката.
Кроз радионицу продубили смо знања из опште културе, језика, уметности, историје, географије; пружили подршку ученицима у стицању примењених знања; подстакли активно учешће полазника у истраживачкој и пројектној настави; подстакли тимски рад, сарадњу, јачање комуникативних вештина, јавни наступ; развој креативности; критичко размишљање; јачање свести о културним различитостима, толеранцију.




 

Март 2023

Наши ученици који похађају Научни центар и Интернационални дан посетили су са наставницом Мирјаном Хрваћанин Грастић Музеј науке и технике.
Били су јако знатижељни, учили и дружили се.
Лепо је видети како се ученици различитог узраста друже, поштују и чувају једни друге а вршњачко учење је увек присутно.
 
   


Октобар 2022.

Ученици који похађају радионице у оквиру Обогаћеног једносменског, интернационални дан и научни центар, посетили су Музеј чоколаде.

   






Извештај за први класификациони период 2022/2023


Радионица Интернационални дан
 
На радионицама ове школске године на самом почетку подсетили смо се главних карактеристика европског континента. Кроз разнолике интерактивне игре утврдили смо које се све земље налазе у Европи, који су њихови главни градови, заставе и остала обележја. Ученици су у групама припремали своју игру асоцијације на ову тему и играли у тимовима. Након кратке туре у Европи, на предлог и интересовање ученика, заједно смо одлучили да променимо континент и да следећа држава коју ћемо посетити буде Мексико. Најпре смо поновили опште географске и историјске чињенице ове земље, а затим се бавили различитим темама:


  • Знаменитости Мексика- најлепша места која вреди посетити,
  • Мексичка храна,
  • Култура Маја и Астека,
  • Основне фразе на шпанском језику,
  • Музика Мексика,
  • Празници - Дан мртвих
 
Ученици су кроз пројектну наставу, тимски и истраживачки рад упознали Мексико: путем презентација, истраживачких задатака, квизова знања, самосталном припремом паноа. Знаменитости и најлепши локалитети Мексика престављени су путем различитих видео записа. Кухињу ове земље изучили смо до танчина, а потом се опробали у припреми гвакамола соса. Сос је одлично испао и са слашћу смо га појели. На радионицама смо истраживали и старе цивилизације које су живеле на овим просторима. Ученици су направили презентацију о Мајама, а уз грицкање чоколаде научили да су управо Маје заслужне што је данас имамо. Дух Мексика дочарали су нам маријачи и њихова музика, а уз гитару смо покушали да отпевамо познату традиционалну песму и усвојимо основне фразе на шпанском језику.
 
Настављамо да изучавамо Мексико и Дан мртвих, а потом путујемо у Јужну Америку!

   
     




Децембар 2021.

Ученици који похађају радионицу „ интернационални дан “ у оквиру проучавања Русије и руске културе , уметности и књижевности , заједно су екранизовали луткарску представу по мотивима бајке „ Василиса Прекрасна .“


https://youtu.be/CgHgHJ7KSG0



Октобар 2021.

Извештај за први класификациони период
Радионица Интернационални дан
 
На радионицама ове школске године прва држава коју смо посетили била је Грчка. Ову земљу изучавали смо читавих месец дана, а пажњу су нам окупирали различити аспекти грчке културе. Најпре смо се подсетили општих географских и историјских чињеница о Грчкој, а затим смо се бавили различитим темама:
  • Највећи градови Грчке, морска обала, острва и остале знаменитости,
  • Грчки богови са Олимпа и митови,
  • Историја Олимпијских игара,
  • Музика и плес (сиртаки),
  • Грчка храна.
Ученици су кроз пројектну наставу, тимски и истраживачки рад упознали Грчку: путем презентација, истраживачких задатака, квизова знања, самосталном припремом паноа. Знаменитости и највећи градови и острва престављени су путем различитих видео записа, а уз YouTube туторијал ученици су научили основне сиртаки кораке. На радионицама смо сазнали пуно интересантних чињеница о Олимпијским играма у античкој Грчкој, али и о спортовима данас. Дух античке Грчке ученици су осетили и истраживајући о грчким боговима са Олимпа и грчким митовима, а уметничку креативност испољили код израде грчких античких ваза. Основне фразе на грчком језику научио нас је другар грчког порекла који посећује радионице, а кроз истраживачки рад у пару забележени су рецепти за најпознатија и најукуснија јела грчке кухиње.

Након Грчке, земља коју смо кренули да изучавамо је Русија. Након што смо се подсетили општих географских чињеница и најзанимљивијих података везаних за ову огромну државу, причали смо о руским бајкама и главним ликовима и митолошким бићима из бајки. Ученике је одушевила прича о Василиси Прекрасној након што смо погледали руски анимирани филм из 1954.године. Настављамо да изучавамо Русију и сазнајемо нове и интересантне чињенице.
Поред изучавања Грчке и Русије, обележили смо и Европски дан језика кроз разноврсне активности и сусретање са различитим језицима, као и Ноћ вештица, где смо сазнали како се овај празник прославља у различитим деловима света и направили интересантне украсе на ову тему.


   

    





ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ЗА ШКОЛСКУ 2020/2021.

АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПИЛОТ ПРОЈЕКТА „ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД“

АКТИВНОСТ – ИНТЕРНАЦИОНАЛНИ ДАН
 
Број теме ТЕМЕ Месец УКУПНО
 
IX  X    XI   XII   I   II   III   IV  VI 
1. Скандинавија и мање земље Европе 9 3                 12
2. Русија и бивше земље СССР   6 4               10
3. Северна, средња и јужна Америка      3 9 2         20
4. Јапан/Кина/Индија           9       10
5. Афричке земље               8 2   10
6. Аустралија и Океанија                 4 6 10
Укупно 9 9 7 9 6 3 9 8 6 6 72

Циљ:
Продубљивање знања из опште културе, језика, уметности, историје, географије; подршка у стицању примењених знања; активно учешће полазника у истраживачкој и пројектној настави; тимски рад, сарадња, јачање комуникативних вештина, јавни наступ; развој креативности; критичко размишљање; јачање свести о културним различитостима, толеранција;

Област деловања:
Свет: језик и књижевност, култура и уметност, опште образовање из области историје и географије земаља, подршка у стицању примењених знања;

Активност:
Ученици истражују особености различитих земаља из културолошког, историјског, географског, уметничког и других апсеката кроз пројектну наставу и интегративно повезивање знања. Интегративна настава подразумева повезивање знања и вештина које се стичу из различитих области и предмета, те је од кључног значаја да се на ваннаставним радионицама уваже и допуне знања која деца већ поседују, односно да се повежу и синтетишу у складу са темом изучавања. Синтеза градива обухватаће различита поља истраживања: културу, уметност, знамените личности, гастрономију, обичаје, историјске и географске особености једне земље и сл. Настава ће се реализовати кроз тимски рад, пројектну наставу, презентације ученика, истраживачки рад ученика.
Динамика активности: два пута недељно у трајању од по 90 минута
Узраст деце: од 5. до 8. разреда
Носилац активности: Сара Покрајац – наставник енглеског језика
Током трајања Посебног програма и пандемије вируса корона , наставник ће редефинисати радионицу за ученике нижих разреда , као 4. час у нижим разредима и подршка у боравку .



АРХИВА
- - -
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА 2019/20

АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПИЛОТ ПРОЈЕКТА „ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД“
АКТИВНОСТ – ИНТЕРНАЦИОНАЛНИ ДАН
Број теме ТЕМЕ Месец УКУПНО
 
IX  X    XI   XII   I   II   III   IV  VI 
1. Велика Британија и Ирска 5 5                 10
2. Шпанија/Француска/Италија   4 6               10
3. Скандинавија      1 8           10
4. Русија и бивше земље СССР          6  3         9
5. Северна, средња и јужна Америка             9 1     10
6. Јапан/Кина/Индија               5 4   9
7. Афричке земље                 4 5 9
Укупно 5 9 7 8 7 3 9 6 8 5 67

Циљ:
Продубљивање знања из опште културе, језика, уметности, историје, географије; подршка у стицању примењених знања; активно учешће полазника у истраживачкој и пројектној настави; тимски рад, сарадња, јачање комуникативних вештина, јавни наступ; развој креативности; критичко размишљање; јачање свести о културним различитостима, толеранција;

Област деловања:
Свет: језик и књижевност, култура и уметност, опште образовање из области историје и географије земаља, подршка у стицању примењених знања;

Активност:
Ученици истражују особености различитих земаља из културолошког, историјског, географског, уметничког и других апсеката кроз пројектну наставу и интегративно повезивање знања. Интегративна настава подразумева повезивање знања и вештина које се стичу из различитих области и предмета, те је од кључног значаја да се на ваннаставним радионицама уваже и допуне знања која деца већ поседују, односно да се повежу и синтетишу у складу са темом изучавања. Синтеза градива обухватаће различита поља истраживања: културу, уметност, знамените личности, гастрономију, обичаје, историјске и географске особености једне земље и сл. Настава ће се реализовати кроз тимски рад, пројектну наставу, презентације ученика, истраживачки рад ученика.
Динамика активности: два пута недељно у трајању од по 90 минута

Узраст деце: од 5. до 8. разреда

Носилац активности: Сара Покрајац – наставник енглеског језика

- Интернационални дан PDF


15.04.2020. 

Драга децо,
наставница Сара припремила је у оквиру интернационалног дана презентацију о обичајима широм света током Ускрса.

Кликните на слику


Показали смо родитељима где смо до сада путовали и шта смо научили у оквиру пројекта обогаћени једносменски рад.

Радионицу води наставница енгеског језика Сара Покрајац.

      
      
      

 


22.01.2020.
 
Уз прелепе шансоне, у овом периоду истраживали смо Француску и њене регије. Одушевио нас је Париз, природа Провансе и велика љубав Француза према сиру.
Наравно, ништа без кулинарских акробација. Овога пута правили смо францусе крепе. 
 
Спремамо и мале поклоне за родитеље!
Интернационални дан отворио нам је врата Француске!

À bientôt!
      

      

04.12.2019.
Ове недеље посетии смо Венецију и правили маске за карневал.
Затим смо се вратили у 16. век и комедију Дел арте извели у нашој учионици.
Импровизовали смо, смејали се и ослободили под маскама.
Интернационални дан нам омогућава путовања и авантуре током читаве године и то у најбољем друштву!
Другари различитог узраста и наставница Сара!
      

      
 

20.11.2019.

Италија
Припремали смо италијанске специјалитете и уједно учили о култури и уметности Италије.
Настављамо да се забављамо учећи...

      

   


06.11.2019.

Данас смо на Интернационалном дану учили о Шпанији, кубизму, Паблу Пикасу и цртали аутопортрет.
      

31.10.2019.

Тема: Шпанија
Необични фестивали у Шпанији
такмичење у прављењу ружних фаца
 
     

Спремање Шпанске тортиље

     


Интернационални дан

Прва станица на нашем интернационалном путовању била је Велика Британија.
У претходне 3 недеље, пажњу су нам окупирали различити аспекти енглеске културе. Најпре смо се подсетили општих географских и историјских чињеница о Уједињеном Краљевству, а затим смо се бавили различитим темама:

  • упознавањем са британском краљевском породицом и њиховим значајем,
  • изучавањем знаменитости Лондона,
  • традицијом испијања чаја у 5,
  • спортом у Великој Британији.

Кроз пројектну наставу, тимски и истраживачки рад, ученици су проширили своја знања и упознали дух Уједињеног Краљевства. Сазнајни процес био је подржан разноврсним садржајима и методама рада: путем презентација, истраживачких задатака, квизова знања, самосталном припремом анкета, паноа. Лондон смо упознали и кроз виртуелну туру, а уз испијање чаја који су ученици припремили на енглески начин, сазнали смо занимљивости о бонтону и необичним навикама Енглеза. Спретност и тимски дух опробали смо на турниру у стоном фудбалу, на терену који смо сами направили. У наставку путовања очекује нас британска музичка сцена, знамените личности Велике Британије, као и виртуелни излет до Ирске.

Поред изучавања Уједињеног Краљевства, обележили смо и Европски дан језика кроз разноврсне активности и сусретање са различитим језицима.


Клик на слику отвара већу фотографију

      


Тема радионице - Енглески фудбал
 
         

 

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај