Education template  

Научни центар

Интернационални дан Јога Уметничка радионица - Научни центар Ритмичка гимнастика Тенис


Распоред радионица ОБОГАЋЕНОГ ЈЕДНОСМЕНСКОГ РАДА за школску 2023/2024. годину
 
Понедељак Уторак Среда Четвртак Петак
15:00 – 17:15 Ритмичка гимнастика
 
15:00 – 16:30 Научни центар 13:00 – 14:30 Уметничка радионица (млађа група) 15:00 – 16:30 Јога 15:00 – 16:30  Интернационални дан
15:00 – 16:30 Научни центар 14.30 – 15.30 Клуб за подршку у учењу -Математика кроз игру 15:00 – 16:30 Интернационални дан   15:00 – 16:30 Уметничка радионица (старија група)
    15:00 – 16:30 Јога
 
   

ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПРОЈЕКТА ''ОБОГАЋЕНИ ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД''  - НАУЧНИ ЦЕНТАР
Циљ ове активности је развијање способности за решавање теоријских и експерименталних проблема, развијање логичког, апстрактног и критичког мишљења и осамостаљивање ученика за тражење и коришћење релевантних информација у различитим изворима (уџбеник, научнопопуларни чланци, Интернет).
 

Опис активности   Исходи
- Увод у науку и експериметално лабораторијски рад;
 
- Важност мерења у науци;
 
- Припрема, извођење и презентовање једноставних огледи који обједињују знања из више наставних премета *(нпр. вода као смеше, поларност супстанце, анализа једињења калијум-јодида, биолошки важна једињења, прављење сапуна, башта као лабораторија, модел стаклене баште, ефекат стаклене баште, последице топљења леда и важност ледених санти, издвајање хлорофила и ДНК...).
 
- Посете различитим иституцијама (Музеј науке и технике, Природњачки музеј, Ботаничка башта, Хемијски музеј, Музеј Никола Тесла, Mузеј илузије, посета некох технолошког постројења..)
 
- Онлајн радионице, интеракативни квизови, виртуелне посете
 
            
- Повећање мотивације и заинтересованости за природне науке
 
- овлада основним операцијама лабораторијске технике, мерама опрезности, заштите и прве помоћи како би самостално изводио једноставне експерименте;
 
- организује радно место, припрема и одлаже прибор и други материјал за рад;
 
- издвоји битно од небитно - oдабирање релевантних информација;
 
- изводи једноставне огледе;
 
- повезује и примењује знања из различитих предмета у сврху постављања хипотезе и доношења закључака;
 
- презентује цео ''истраживачки поступак''.
 

*у зависности од расположивог материјала, изводиће се одрђени експерименти и истраживачки рад.
 
Динамика активности: два пута недељно у трајању од 90 минута (по групи једном недељно по 90 минута).
Узраст ученика: од 5. до 8. разреда.
Носилац активности: Мирјана Хрваћанин Грастић – наставник биологије и хемије.

2023/24

Кратак осврт на полугодиште уз Научни центар

Да бисмо се бавили науком и експериментима, било је неопходно да се најпре осврнемо на то шта је наука. Које све науке постоје и чиме се оне баве. Затим смо се упознали са посуђем, прибором и супстанцама које поседује наш кабинет. Причали смо и начину руковања одређеним супстанцама и уопштено мерама опреза при раду у кабинету -лабораторији. Посебно смо се осврнули на врсте и значај мерења у науци.
Сазнали смо и видели како настаје један од главних загађивача ваздуха – сумпор диоксид, шта настаје када он изреагује са водом (воденом паром) - чули сте и ви сигурно за киселе кише и како да утврдимо основна својства насталих супстанци (користили смо универзалну индикаторску хартију, црвену и плаву лакмус хартију). Мало смо се позабавили елементом који је први у Периодном систему – водоником и надували смо балон иако нисмо ''дували у њега''.
Затим смо се бавили водом - зашто се неке супстанце растварају у води, а неке не и да ли се те супстанце могу растворити у неким другим растварачима. Разговарали смо о загађењу вода, нафтној мрљи па смо ту позвали и знање биологије у помоћ (штетност нафтних мрља за живи свет у води).                                                                              
Мало смо се позабавили супстанцама које су нам познате из куће, из свакодневног живота као што су сода-бикарбона, шећер, хидроген, алкохол, квасац... Поред тога што знамо како оне изгледају и за шта их можемо користити, кроз експерименте ''Црна мамба'' и ''Слоновска паста'' 'научили смо још по нешто о њима.  Крајем децембра смо правили сапуне и уживали у мирисима лаванде, еукалиптуса, чемпреса и лимунске траве. Сви експерименти су били демонстративно-илустративни, уз учешће ученика у свим фазама извођења (припрема неопходног посуђа и супстанци, мерење супстанци, уситњавање супстанци, цеђење...) водећи рачуна пре свега о њихoвој безбедности. Сваки оглед прати упутство за извођење огледа, са којим се ученици најпре упознају, затим припрема неопходних супстанци, посуђа и прибора, а на крају огледа, извођење закључака усмено, кроз дискусију.
У Галерији Природњачког музеја, посетили смо изложбу Природа и језик. Изложба је била изузетно интересантна ученицима јер обједињује различита поља природних и друштвених наука у циљу едукације, развијања еколошке свести и спознаје значаја очувања Планете. Један од циљева изложбе је био да код младих људи омогући повезивање знања из различитих области, стечених кроз програме школских предмета.


 

Ученици који похађају научни центар посетили су са наставницом Природњачки музеј. Имали су прилику да уживају у мултидисциплинарној  изложби.





2022

Фестивал науке

наши петаци посетили су сајам науке





Наши ученици који похађају Научни центар и Интернационални дан посетили су са наставницом Мирјаном Хрваћанин Грастић Музеј науке и технике.
Били су јако знатижељни, учили и дружили се.
Лепо је видети како се ученици различитог узраста друже, поштују и чувају једни друге а вршњачко учење је увек присутно.
 
   








Ученици који похађају радионице у оквиру Обогаћеног једносменског, интернационални дан и научни центар, посетили су Музеј чоколаде.
 

   


Извештај о радионицама у оквиру Научног центра
    за прво тромесечје школске 2022/2023. године

 
У протеклих месец дана одржано је 6 радионица Научног центра. Ове радионице посећује 22 ученика, узраста од 5. до 8. разреда, који су подељени у две групе.

Да бисмо се бавили науком и експериментима, било је неопходно да се најпре осврнемо на то шта је наука. Које све науке постоје и чиме се оне баве. Затим смо се упознали са посуђем, прибором и супстанцама које поседује наш кабинет. Причали смо и начину руковања одређеним супстанцама и уопштено мерама опреза при раду у кабинету-лабораторији. Посебно смо се осврнули на врсте и значај мерења у науци.

А онда смо кренули да ''експериментишемо''. Идеjа нам је да пробудимо наша интересовања и знатижељу – зашто се дешавају неки процеси у природи и у живим бићима и како се они дешавају... Сазнали смо и видели како настаје један од главних загађивача ваздуха – сумпор диоксид, шта настаје када он изреагује са водом (воденом паром)-чули сте и ви сигурно за киселе кише и како да утврдимо основна својства насталих супстанци (користили смо универзалну индикаторску хартију, црвену и плаву лакмус хартију). Испитивали смо киселост различитих супстанци. Мало смо се бавили и елементом који је први у Периодном систему – водоником и надували смо балон иако нисмо ''дували у њега''. Ученици су показали посебно интересовање када смо правили различите смеше, а затим састојке смеша раздвајали одговарајућим поступцима.

Сви експерименти су били демонстративно-илустративни, уз учешће ученика у свим фазама извођења (припрема неопходног посуђа и супстанци, мерење супстанци, уситњавање супстанци, цеђење...) водећи рачуна пре свега о њихoвој безбедности. Сваки оглед прати упутство за извођење огледа, са којим се ученици најпре упознају, затим припрема неопходних супстанци, посуђа и прибора, а на крају огледа, извођење закључка усмено, кроз дискусију.
 

 
     





06.05.2022.

Извештај радионица научног центра за друго полугодиште 2021/22

30.12.2021.

Извештај радионица научног центра, прво полугодиште 2021/22

Октобар 2021

Извештај о раду радионице Научни центар за прво тромесечје 2021/2022 (.PDF)

    

      





ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА 2020/21

АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПРОЈЕКТА ''ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД''
АКТИВНОСТ – НАУЧНИ ЦЕНТАР
Циљ ове активности је развијање способности за решавање теоријских и експерименталних проблема, развијање логичког, апстрактног и критичког мишљења и осамостаљивање ученика за тражење и коришћење релевантних информација у различитим изворима (уџбеник, научнопопуларни чланци, Интернет).

Опис активности Исходи
  • Увод у науку и експериметално лабораторијски рад; 
  • Важност мерења у науци; 
  • Припрема, извођење и презентовање једноставних огледи који обједињују знања из више наставних премета *(нпр. вода као смеше, поларност супстанце, анализа једињења калијум-јодида, биолошки важна једињења, прављење сапуна, башта као лабораторија, модел стаклене баште, ефекат стаклене баште, последице топљења леда и важност ледених санти, издвајање хлорофила и ДНК...). 
  • Посете различитим иституцијама (Музеј науке и технике, Природњачки музеј, Ботаничка башта, Хемијски музеј, Музеј Никола Тесла...)
  • Онлајн радионице, интеракативни квизови, виртуелне посете
  • овлада основним операцијама лабораторијске технике, мерама опрезности, заштите и прве помоћи како би самостално изводио једноставне експерименте; 
  • организује радно место, припрема и одлаже прибор и други материјал за рад; 
  • издвоји битно од небитно - oдабирање релевантних информација; 
  • изводи једноставне огледе; 
  • повезује и примењује знања из различитих предмета у сврху постављања хипотезе и доношења закључака; 
  • презентује цео ''истраживачки поступак''.
 
 

*у зависности од расположивог материјала, изводиће се одрђени експерименти и истраживачки рад.
 
Динамика активности: два пута недељно у трајању од 90 минута (по групи једном недељно по 90 минута).
Узраст ученика: од 5. до 8. разреда.
Носилац активности: Мирјана Хрваћанин Грастић – наставник биологије и хемије.
 
Током трајања Посебног програма за време пандемије могуће је редефинисање плана , те ће се подршка пружати и ученицима нижих разреда, као четврти час у Б смени , птодуженом боравку . Наставник ће пружати подршку у учењу природе и друштва , здравственог васпитања , увод у програм научног центра.


23.04.2021.

Област: Електрична струја
Правили смо: Струјно коло са батеријом од кромпира

  

  


11.02.2021.

Кисеоник - наставна тема
Експеримент са свећом и слоновска паста

   


21.10.2020.

Научни центар ове године у 4 разреду! ученици 4. разреда и наставница хемије радили су експеримент "Вулкан у тегли2".

    

    


 

АРХИВА
- - -
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА

АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПИЛОТ ПРОЈЕКТА ''ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД''
АКТИВНОСТ – НАУЧНИ ЦЕНТАР
Циљ ове активности је развијање способности за решавање теоријских и експерименталних проблема, развијање логичког, апстрактног и критичког мишљења и осамостаљивање ученика за тражење и коришћење релевантних информација у различитим изворима (уџбеник, научнопопуларни чланци, Интернет).
 
Опис активности Исходи
  • Увод у науку и експериметално лабораторијски рад;
 
 
  • Важност мерења у науци;
 
 
  • Припрема, извођење и презентовање једноставних огледи који обједињују знања из више наставних премета *(нпр. вода као смеше, поларност супстанце, анализа једињења калијум-јодида, биолошки важна једињења, прављење сапуна, башта као лабораторија, модел стаклене баште, ефекат стаклене баште, последице топљења леда и важност ледених санти...).
 
  • овлада основним операцијама лабораторијске технике, мерама опрезности, заштите и прве помоћи како би самостално изводио једноставне експерименте;
 
  • организује радно место, припрема и одлаже прибор и други материјал за рад;
 
  • издвоји битно од небитно - oдабирање релевантних информација;
 
  • изводи једноставне огледе;
 
  • повезује и примењује знања из различитих предмета у сврху постављања хипотезе и доношења закључака.
 
 
*у зависности од расположивог материјала, изводиће се одрђени експерименти и истраживачки рад.
 
Динамика активности: два пута недељно у трајању од сат и по времена (по групи једном недељно по сат и по).
Узраст ученика: од 5. до 8. разреда.

Носилац активности: Мирјана Хрваћанин Грастић – наставник биологије и хемије.
 
- Научни центар PDF

05.03.2020.
Позвали смо родитеље и показали им какве смо до сада експерименте правили и шта смо све научили у оквиру програма обогаћеног једносменског рада.


Радионицу води наставница хемије и биологије Мирјана Хрваћанин Грастић.

    

  

 


14.01.2020.
Били смо вредни у Научном центру и направили миришљаве сапуне.
 

    
    


12.12.2019.
Сублимација јод и издвајање кристала јода, хемијске реакције са хемијским индикаторима, доказивање скроба (тест са алкохолним раствором јода).

     

    

  
 


02.12.2019.
Данас у научном центру: Сублимација и кристализација јода.

      


26.11.2019.

            Огледи у научном центру у којима се јасно виде хемијске реакције - невидљиво писмо, корозија ...

    

 


18.11.2019.

У протеклом периоду смо изоловали хлорофил – биљни пигмент зеле боје, из листова ружe. Затим смо се мало позабавили супстанцама које су нам познате из куће, из свакодневног живота као што су сода-бикарбона, шећер, хидроген, алкохол, квасац... Поред тога што знамо како оне изгледају и за шта их можемо користити, кроз експериметне ''Црна мамба'' и ''Слоновска паста'' 'научили смо још по нешто о њима. Сад се спремамо да истражимо, зашто се неке супстанце растварају у води, а неке не и да ли се те супстанце могу растворити у неким другим растварачима. Сви експеримети су били демонстративно-илустративни, уз учешће ученика у свим фазама извођења (припрема неопходног посуђа и супстанци, мерење супстанци, уситњавање супстанци, цеђење...) водећи рачуна пре свега о њихoвој безбедности. Сваки оглед прати упутство за извођење огледа, са којим се ученици најпре упознају, затим припрема неопходних супстанци, посуђа и прибора, а на крају огледа, извођење закључка усмено, кроз дискусију.


 


22.10.2019.
Научни центар
Оглед: Црна мамба

        


15.10.2019. 

У протеклих месец дана одржано је 8 радионица Научног центра. Ове радионице посећује 24 ученика, који су подељени у две групе. Обе групе чине ученици од  5. до 7. разреда.

Да бисмо се бавили науком и експериметима, било је неопходно да се најпре осврнемо на то шта је наука. Које све науке постоје и чиме се оне баве. Затим смо се упознали са посуђем, прибором и супстанцама које поседује наш кабинет. Причали смо и начину руковања одређеним супстанцама и уопштено мерама опреза при раду у кабинету-лабораторији. Посебно смо се осврнулина врсте и значај мерења у науци.
А онда смо кренули да ''експериметишемо''. Идеја нам је да пробудимо наша интересовања и зантижељу – зашто се дешавају неки процеси у природи и у живим бићима и како се они дешавају...
Сазнали смо и видели како настаје један од главних загађивача ваздуха – сумпор диоксид, шта настаје када он изреагује са водом (воденом паром) - чули сте и ви сигурно за киселе кише и како да утврдимо основна својства насталих супстанци (користили смо универзалну индикаторску хартију, црвену и плаву лакмус хартију). Мало смо се позабавили елеметном који је први у Перодном систему – водоником и надували смо балон иако нисмо ''дували у њега''.
Изоловали смо и један молекул са јако дугачим називом, али смо га ми запамтили као ДНК. То је била права авантура. На тој радионици смо сарађивали и са другарима који похађају додатну наставу из биологије и њиховом наставницом Маријаном.

Настављамо...

      
 


Клик на слику отвара фотографију већег формата

    


Изоловање ДНК из ћелија слузокоже усне дупље (ученика)

     

       

 




Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај